top of page
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

Vel overstått vår og sommer sesong

Writer's picture: Kirsten McGlashanKirsten McGlashan

Siden mars har jeg vært gjennom en utrolig reise med vårt service og salgs tilbud, en reise preget av glede, lidenskap og en dyp forståelse av sykler. Hver dag har jeg sett mennesker komme inn døren, lysende av entusiasme for å finne sin "nesten nye" sykkel. Tilbakemeldingene har vært overveldende, og hver fornøyd kunde har vært en påminnelse om hvorfor jeg gjør det jeg gjør.

Service delen min har virkelig fått sitt store gjennombrudd. Jeg måtte lage lister for å holde oversikt, så stor var etterspørselen. Ventetiden var aldri mer enn en uke, og selv om noen glemte timene sine, var det alltid plass til dem ved en senere anledning. Det har vært lange dager fylt med arbeid, men også med minner som varmer sjelen. Hver kommentar, hvert takknemlig smil, har gjort det hele verdt det.

Å se omsetningen øke med 30-40% fra i fjor har ikke bare vært en økonomisk lettelse, men også en bekreftelse på at jeg er på rett vei. Dette gir meg muligheten til å forberede meg til vinteren, en tid som kan være utfordrende for alle i bransjen. Med dette i tankene har jeg samlet sammen fantastiske prosjekter, prosjekter som brenner for å bli realisert.

Jeg har flotte vintage landeveissykler som Bianchi, DBS Professionale, Pinarello og mange flere, alle med den sjarmen og historien som bare en gammel sykkel kan bære. Jeg har også spennende prosjekter som en Husqvarna fra 40-tallet, en DBS fra 50-tallet, og til og med en svensk militærsykkel. For de som liker det moderne, vil også hybrider og offroad sykler alltid være tilgjengelige.

Jeg ser frem til våren, da jeg håper å ha rundt 50 ferdigstilte sykler klare. Det er en mulighet for alle å komme innom og bestille sin drømmesykkel. Dette er bare begynnelsen på et nytt kapittel, og jeg gleder meg til å dele denne reisen med dere!


Jeg må innrømme at ekstremt møkkete sykler kan være en stor utfordring for meg. Det er litt som å prøve å lage middag i en kjøkkenblender som ikke er vasket siden månen var full. Mange av kundene mine bor i leiligheter, og det ser ut til at rengjøringsfuglen har fløyet sin vei!

Så der står jeg, klar til å ta på meg oppdraget – for la oss være ærlige, det er ikke mye poeng i å bytte kjede hvis resten av drivverket ser ut som det har vært med på et mudderløp på et oljefelt. Jeg vet ikke om det er mer bakterier eller mer sand der, men jeg vurderer å søke på Nobelprisen i mikroskopi!

Dessverre har mine møter med disse syklene ført til at jeg stadig får øyebetennelse. Det er som å få en ny form for sminke: "Rennende øyne, trendy look!" Og ja, jeg bruker beskyttelsesbriller og hansker, men de hjelper ofte like mye som en paraply i en tornado.

Derfor har jeg bestemt meg for å skrive noen E-bøker denne vinteren – ikke bare for å hjelpe kundene mine, men også for å redde meg selv fra å bli blind av all denne sykkel-smøyren. Så hvis du ser en bok med tittelen "Hvordan Rengjøre Sykkelen Uten Å Helle Sand i Øynene" – vet du hvem som har skrevet den! (skrevet med et blunk i betent øye ;-))


Jeg ønsker også å meddele at Oslo Kommune Bydel Frogner har støttet bedriften med grønne midler. Disse midlene skal brukes til å skaffe sveise apparat for aluminium og

kurs E-bøker.

Etter snart 2 år i drift har jeg oppdaget hvor mye avfall som faktisk må kastes. Jeg har et ønske om bruke alle disse delene til å fabrikere andre bruksgjenstander. Her er det bare fantasien som gjelder og jeg kan love at dette blir gøy å drive med.

Her er noen eksempler på hva gamle sykkeldeler kan brukes til:









108 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


© 2035 by Site Name. Powered and secured by Wix

bottom of page